Milyen módszerrel keltheted fel a legérdektelenebb közönség figyelmét is?
Valljuk be, ha szeretünk szerepelni, ha nem, akkor is el kell ismernünk, hogy életünk minden napján szerepelünk és valamilyen módon egy előadás részei vagyunk. Persze vannak, akik ezt komolyabb szinten űzik és a fentieken túl is a mindennapjaik része az állandó előadás.
Forrás: drprezi.hu
HIRDETÉS
De mire is figyeljünk, ha véletlenül sem szeretnénk, hogy az előadásunk alatt unatkozzon a közönség? Milyen módszereket alkalmazzunk ebben az esetben? Hogy adjuk át a kellő információt, esetleg hogyan nyűgözzük le a közönséget úgy, hogy az végig érdekes és szemléletes legyen?
Legegyszerűbben ezt az érzelmekre történő ráhatással tehetjük meg. Épp ezért fontos, hogy elsősorban ne egy adott információhalmot öntsünk a hallgatóság nyakába, hanem szépen építsük fel úgy, hogy kellően hassunk az érzelmeikre és az érzékeikre. Ehhez a leginkább az érzelmi metaforákkal kerülhetünk közel. Ilyenek lehetnek azok a szavak, amikhez bármilyen kellemes élményt, illatot, ízt köthetünk, tehát már a szó maga hat az érzékszerveinkre.
HIRDETÉS
Tehát ha érzékletesen fejezzük ki a mondandónkat, akkor azzal még a legunottabb közönséget is felrázhatjuk és a figyelem útjára terelhetjük. Mivel az agyunk azonnal munkába kezd, ha olyan hasonlatot érzékel, amihez tud kötni ízt, illatot, képet, tapintást vagy hangot, akkor könnyebb odafigyelni az adott dologra.
Ugyanígy hat a hallgatóságra, ha különböző történeteket és sztorikat szövünk bele a mondandónkba, hiszen már pici korunktól kezdve van belekódolva az emberiségbe, hogy szeretik a meséket, és az egyéb sztorikat. Gondoljunk csak bele, gyerekként is mindig vártuk az esti mese idejét, aztán később könyveket olvastunk elalvás előtt. Nem beszélve az iskoláról, ahol a legjobb tanárok már akkor a való életből vett sztorikkal szórakoztattak minket, ezzel is emlékezetessé téve az amúgy száraz tananyagot. Hiszen kiben éled olthatatlan vágy a tanulás iránt akkor, ha valami csak kötelező, nem pedig izgalmas és érdekes?
A másik célravezető dolog az empátia és annak fokozott jelenléte az előadásban. Ha például egy személyes történetet is beleteszünk a mondandónkba, akkor sikeresebb lesz a végeredmény. A kérdés, hogy ki ne tudna könnyebben azonosulni egy olyan személlyel, akinek az övékéhez hasonló problémája van, esetleg egy hasonló szituációt oldott meg. Ugye, hogy sokkal egyszerűbb?
Tehát ha jó és izgalmasabb előadást szeretnénk, minden esetben használjunk az érzelmekre ható szavakat, tegyük személyessé és ezáltal élvezhetővé. Ha mindezekben még nincs elegendő tapasztalatunk, akkor keressük meg nyugodt szívvel a Dr.Prezi csapatát, biztosan tudnak megfelelő módszert és tanácsot a problémánkra!
Szponzorált tartalom
Forrás: drprezi.hu
2018. október