hirdetés

Ezeket edd és idd, ha elcsigázottnak, fáradtnak érzed magad

hirdetés

A fáradtság bizony kellemetlen tud lenni, és bár a legjobb, legegészségesebb megoldás rá talán egy kiadós alvás volna, sajnos erre nem mindig van lehetőségünk. Noha a koffeines italok és a szintén koffeint tartalmazó csoki nagyon csábítóak lehetnek ilyenkor, ha túl sokat fogyasztunk ezekből, hosszú távon akár ronthatunk is a helyzetünkön. Nézzük, hogy mivel is próbálkozhatunk ezek helyett!

Ezeket edd és idd, ha elcsigázottnak, fáradtnak érzed magad

Forrás: pixabay.com; Fotó: Silvia; Módosította: Seres-Nagy Richárd; Licenc: Pixabay License (Free for commercial use; No attribution required); Link: https://pixabay.com/photos/girl-woman-smile-smiling-happy-2626753/

A tiszta víz az egyik legegyszerűbb, és talán az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy kiegyensúlyozottan kezdhessük a napot. Mindez egyáltalán nem nagy csoda, hiszen a dehidratáció már kis mértékben is olyan kellemetlen tüneteket idézhet elő, mint például az izomgyengeség, a fejfájás, a szédülés, vagy éppenséggel maga a fáradtságérzet.

hirdetés

Különösen a téli időszakban lehetünk hajlamosak megfeledkezni arról, hogy elegendő vizet fogyasszunk, nyáron viszont a nagy melegben több vízre lehet szükségünk, így lényegében mindig érdemes figyelni a megfelelő folyadékbevitelre. Fontos megjegyezni azt is, hogy a cukros üdítőknél, illetve a koffeines italoknál kedvezőbb a tiszta csapvíz, esetleg az ásványvíz, vagy a cukrozatlan koffeinmentes teák (pl. gyümölcsteák, rooibos tea, gyógynövényteák).

Talán reggel nem az az első dolgunk, hogy káposztát faljunk, és persze a büfében is nehéz káposztás ételt beszerezni, de ha rendszeresen beiktatjuk ezt az ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag zöldséget az étrendünkbe, akkor hosszú távon megfigyelhetjük a pozitív hatásait. Nevezetesen, a szív- és érrendszer mellett az agy működésére is kedvezően hat, ráadásul a vércukorszintet is segíthet optimálisan tartani.

A dió is kifejezetten jótékony hatással lehet a szervezetünkre, már akár napi egy marék dió rendszeres elfogyasztása után érezhetjük a pozitív változásokat. Ez a rendkívül egészséges mag ugyanis serkenti az agyműködést, és javítja a kognitív képességeket.

hirdetés

A szőlőcukrot nem véletlenül ajánlják a vizsgázóknak, ez az egyébként ízletes csemege ugyanis valóban segíthet leküzdeni a fáradtságot. Könnyen meglehet, hogy miután napközben a különböző elfoglaltságaink miatt nem tudunk rendszeresen, elegendő mennyiségű táplálékot fogyasztani, az agyunkat "működtető" glükóz mennyisége is csökken, aminek következtében fáradtabbnak érezzük magunkat, és nehezebben tudunk gondolkozni is. Ezen segíthet a glükóz, de adott esetben a méz is, amely ráadásul gyorsabban fel is szívódik, mint a cukor, ezért a hatása is szembetűnőbb lehet.

Diós Anita

2019. október

hirdetés
szürke
hirdetés