hirdetés

A megfelelő napi vízbevitel a fogyásban is segít

hirdetés

Csak kevesen gondolnák, de a hatékony fogyókúrában, vagy épp az alakformálásban is kulcsszerepet játszik a napi rendszeres és megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, ami nem mellesleg, az egészségünk megőrzésének is nélkülözhetetlen része. De vajon mennyi az annyi?

A megfelelő napi vízbevitel a fogyásban is segít

hirdetés

Az ivás egy olyan tényező, melynek önmagában nem tulajdonítunk nagy szerepet a fogyókúra során, pedig jobban befolyásolja annak eredményességét, mint hinnénk.

Egyrészről, ha étkezések előtt és alatt, bőséggel kortyolgatunk vizet, akkor a gyomrunk is hamarabb érzi úgy, hogy megtelt és máris plusz kalória-beviteltől óvhatjuk meg magunkat.

hirdetés

Mindemellett, a vízfogyasztásnak fontos szerepe van az emésztés támogatásában, valamint az anyagcsere gyorsításában is, így a hatás mindjárt kettősen jelentkezik.

Mennyit igyunk naponta?

Hogy egy embernek, mennyi a napi folyadékszükséglete, az sok mindentől függ, de alapvetően, a testtömegünkből határozhatjuk meg ezt az értéket, mégpedig úgy, hogy ahány kilogrammosak vagyunk, azt elosztjuk 18-al, így megkapjuk literben, hogy normál körülmények között, mennyi vízre van szüksége a nap folyamán szervezetünknek az egészséges működéshez, s így a hatékony fogyókúrához is. Például, ha 60 kilogramm a súlyunk, akkor 60/8=3,33333, azaz, ~3,3 liter vizet ajánlott fogyasztanunk naponta.

Ehhez még érdemes hozzávenni, hogy mennyit izzadunk, sport, meleg, vagy szauna következtében, melyek kapcsán, szükség szerint, további pár decivel megnövelhetjük az adagot, na és persze, természetesen, ha még szomjasak lennénk és jól esik, akkor is igyunk pluszba nyugodtan.

hirdetés

Ami még fontos e tekintetben, hogy természetesen, ne egyszerre próbáljuk meg bevinni ezt az adagot, hanem legalább, 8-10 alaklommal a nap folyamán, hogy egyenletes legyen szervezetünk vízellátása.

Hogy ne felejtsünk el akár órákig inni?

Gyakran előfordul az emberrel, hogy belemerül valamibe, vagy csinál valamit és ilyenkor, szinte órákig nem vesz magához ételt/italt. Az ilyen esetek elkerülése érdekében a legjobb, ha mindig magunknál tartunk egy fél literes palacknyi vizet és igyekszünk megszokni, hogy időnként, kortyolgassunk belőle egy keveset, ezzel máris megelőzhetjük, hogy huzamosabb időszak maradjon ki két ivás között.

A megfelelő napi vízbevitel a fogyásban is segít

Az is hatásos lehet, ha kedvenc ízeinkkel (de szigorúan cukormentesen!), megízesítjük vizünket, vagy már alapból ízesített termékeket veszünk, így sokkal szívesebben is iszogatunk majd belőle.

Alkalmasint, akár telefonunkat is beállíthatjuk, hogy rendre jelezze (mondjuk óránként), hogy igyunk.

2016. október