Hirdetések a Facebookon, de mennyiért?
Ha eldöntöttük, hogy hirdetést szeretnénk feltenni a Facebookra, már csak annyival kell tisztában lennünk, hogy mennyi pénzt áldozunk be rá.
Forrás: White Elephant Media
A Facebook hirdetéseiben az a jó, hogy szinte minden pénztárcához hozzá tudnak igazítani egy kisebb-nagyobb volumenű reklámot, de hogyan hirdessünk, hogy építsünk fel egy sikeres hirdetési kampányt költséghatékonyan? A White Elephant Media segítségével ezúttal ebben a kérdésben igazítjuk el az olvasókat egy kicsit.
Hogyan hirdessünk sikeresen?
Sokan belefutnak abba a hibába, hogy csak beállítanak egy keretösszeget és egy időintervallumot, majd azt gondolják, a hirdetésük ezzel egyenes úton fogja vonzani a vevőket/érdeklődőket. Mit lehet tenni? A Facebook hirdetésnek, pontosabban a Facebook sikeres hirdetéseinek is megvan a maga tematikája:
• Kampány - több hirdetéssorozatot tartalmazhat
• Hirdetéssorozat - több hirdetést tartalmazhat
• Hirdetés - egyszerre több hirdetés futhat
Ha eszerint a struktúra szerint építjük fel a saját kampányunkat, akkor a sikeresség mellett a költséghatékonyságot is garantálni lehet.
Hogyan építsük fel a kampányunkat - pontokba szedve
1. Nyissunk Facebook hirdetési fiókot - állítsuk be helyesen a pénznemet és az időzónát, a hirdetési fiók paramétereit
2. Telepítsük a Facebook pixelt - kódrészlet, melyet a weboldalunk forráskódjába helyezünk el
3. Válasszuk a ki a kampányunk célját - pl.: Ismerjék meg a boltunk/üzletünk, céljaink, vagy kíváncsiak vagyunk netén, hogy milyen aktivitás mérhető a hirdetéseink nyomán. Milyen hirdetési fajtákról is van szó?
4. Válasszunk célközönséget - melyik korcsoportot szeretnénk megszólítani, felkelteni a figyelmét? Ezt állítsuk be a hirdetéskezelőben, mert így nem fog megjelenni azoknak, akiknek érdektelen a kampány, ergo ezzel is spórolunk
5. Válasszuk ki, hol helyezzék el a hirdetésünket - Ez lehet automatikus, de magunk is beállíthatjuk.
6. Beállítjuk a költségkeretünket és a hirdetéssorozat ütemezést
7. Kampány közben folyamatosan teszteljünk, figyeljük a hirdetések sikerességét
8 Mérjük az eredményeket
A Facebook költségei
A hirdetéssorozatunk költségkereteinek beállítására két opciót kínál fel a Facebook. A NAPI költségkerettel azt tudjuk elérni, hogy a nap folyamán egyenletesen költi el a Facebook a pénzünket a hirdetés megjelenítésére, egészen a záró dátumig, vagy amíg mi le nem állítjuk a folyamatot.
A TELJES ÉLETTARTAMRA szóló költségkeret ad lehetőséget arra, hogy megadjuk a keretünk végösszegét és a lejárati dátumát. Arra, hogy hogyan szeretnénk fizetni a hirdetési költségünket, többféle opció áll rendelkezésünkre: PayPal, hitelkártya, bankkártya.
A Facebook hirdetési stratégiák is folyamatosan változnak, akárcsak a közösségi média többi szegmense. Nehéz lépést tartani, de nem lehetetlen. Amennyiben úgy érzi, hogy elveszik az újabb és újabb felmerülő opciókban, keresse a White Elephant Media munkatársait, akik segítenek, könnyebben átlásson a problémán.
Szponzorált tartalom
Forrás: White Elephant Media
2018. október