HIRDETÉS

Hirdetések a Facebookon, de mennyiért?

Ha eldöntöttük, hogy hirdetést szeretnénk feltenni a Facebookra, már csak annyival kell tisztában lennünk, hogy mennyi pénzt áldozunk be rá.

Facebook hirdetés

Forrás: White Elephant Media

A Facebook hirdetéseiben az a jó, hogy szinte minden pénztárcához hozzá tudnak igazítani egy kisebb-nagyobb volumenű reklámot, de hogyan hirdessünk, hogy építsünk fel egy sikeres hirdetési kampányt költséghatékonyan? A White Elephant Media segítségével ezúttal ebben a kérdésben igazítjuk el az olvasókat egy kicsit.

Hogyan hirdessünk sikeresen?

Sokan belefutnak abba a hibába, hogy csak beállítanak egy keretösszeget és egy időintervallumot, majd azt gondolják, a hirdetésük ezzel egyenes úton fogja vonzani a vevőket/érdeklődőket. Mit lehet tenni? A Facebook hirdetésnek, pontosabban a Facebook sikeres hirdetéseinek is megvan a maga tematikája:

• Kampány - több hirdetéssorozatot tartalmazhat

• Hirdetéssorozat - több hirdetést tartalmazhat

• Hirdetés - egyszerre több hirdetés futhat

Ha eszerint a struktúra szerint építjük fel a saját kampányunkat, akkor a sikeresség mellett a költséghatékonyságot is garantálni lehet.

Hogyan építsük fel a kampányunkat - pontokba szedve

1. Nyissunk Facebook hirdetési fiókot - állítsuk be helyesen a pénznemet és az időzónát, a hirdetési fiók paramétereit

2. Telepítsük a Facebook pixelt - kódrészlet, melyet a weboldalunk forráskódjába helyezünk el

3. Válasszuk a ki a kampányunk célját - pl.: Ismerjék meg a boltunk/üzletünk, céljaink, vagy kíváncsiak vagyunk netén, hogy milyen aktivitás mérhető a hirdetéseink nyomán. Milyen hirdetési fajtákról is van szó?

4. Válasszunk célközönséget - melyik korcsoportot szeretnénk megszólítani, felkelteni a figyelmét? Ezt állítsuk be a hirdetéskezelőben, mert így nem fog megjelenni azoknak, akiknek érdektelen a kampány, ergo ezzel is spórolunk

5. Válasszuk ki, hol helyezzék el a hirdetésünket - Ez lehet automatikus, de magunk is beállíthatjuk.

6. Beállítjuk a költségkeretünket és a hirdetéssorozat ütemezést

7. Kampány közben folyamatosan teszteljünk, figyeljük a hirdetések sikerességét

8 Mérjük az eredményeket

A Facebook költségei

A hirdetéssorozatunk költségkereteinek beállítására két opciót kínál fel a Facebook. A NAPI költségkerettel azt tudjuk elérni, hogy a nap folyamán egyenletesen költi el a Facebook a pénzünket a hirdetés megjelenítésére, egészen a záró dátumig, vagy amíg mi le nem állítjuk a folyamatot.

A TELJES ÉLETTARTAMRA szóló költségkeret ad lehetőséget arra, hogy megadjuk a keretünk végösszegét és a lejárati dátumát. Arra, hogy hogyan szeretnénk fizetni a hirdetési költségünket, többféle opció áll rendelkezésünkre: PayPal, hitelkártya, bankkártya.

A Facebook hirdetési stratégiák is folyamatosan változnak, akárcsak a közösségi média többi szegmense. Nehéz lépést tartani, de nem lehetetlen. Amennyiben úgy érzi, hogy elveszik az újabb és újabb felmerülő opciókban, keresse a White Elephant Media munkatársait, akik segítenek, könnyebben átlásson a problémán.

Szponzorált tartalom

Forrás: White Elephant Media

2018. október