Zöld tea - Nem csak fogyaszt, fiatalít is

A zöld tea fogyasztásának köztudottan nagy hagyományai vannak Keleten, nálunk azonban még csak az utóbbi évtizedekben vált népszerűvé. Emésztéssegítő, s így fogyasztó hatásán kívül jó hír, hogy egyre-másra derül ki róla, mennyire egészséges ital!

Zöld tea - Nem csak fogyaszt, fiatalít is

Zöld tea

A zöld tea tele van antioxidánssal

A zöld tea (vagy szűztea) rengeteg hasznos összetevőt őriz meg magában, mivel készítésekor, a teaszüret után a benne lévő polifenol-oxidáz enzimet gőzöléssel lebontják, így nem erjed, mint a fekete tea. Ennek köszönhetően rengeteg polifenol szerkezetű flavonoid vegyületet, azaz antioxidánst tartalmaz, melyeknek nagy szerepe van a sejtek megóvásában az által, hogy lekötik a szervezetben az oxidatív foszforiláció (energiafelszabadító folyamat) során keletkező peroxid- és szuperoxid gyököket, melyeket szabad gyökökként is szoktunk emlegetni.

Normál esetben természetesen az emberi szervezet is termel antioxidánsokat, ám tartós stressz, betegség, vagy éppen az öregedés hatására ezen anyagok termelésének mennyisége igencsak lecsökken, így sejtjeink könnyen károsodhatnak a megszaporodó szabad gyökök miatt. Ezen gyökök nagyban elősegítik sejtroncsoló hatásuk által a szervezet öregedését, valamint a daganatos megbetegedések kialakulását is. Mivel a zöld tea minden litere közel 1 gramm polifenolt tartalmaz, így igen hatékony segítséget jelent a szabadgyökök semlegesítésében, ez által fiatalságunk és egészségünk megőrzésében!

A zöld tea segít megelőzni a szív és érrendszeri megbetegedéseket

A zöld tea kardiovaszkuláris rendszerre gyakorolt jótékony hatását számos kutatás és tanulmány igazolta már. Rendszeres fogyasztása hatékonyan csökkenti a koleszterinszintet és a magas vérnyomást, valamint óvja az erek épségét, egészségét.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a zöld tea is tartalmaz koffeint, bár kevesebbet, mint a fekete tea, így érdemes belőle napi adagunkat maximum délután 2-ig elfogyasztani, hogy élénkítő hatásával ne befolyásolja éjszakai pihenésünk nyugalmát.

Kiválóan segíti a fogyókúrát

Kutatások bizonyítják, hogy a rendszeres zöld tea fogyasztás segít megelőzni az elhízást és szinten tartani az ideális testsúlyt, a benne található epigallocatechin-gallátnak köszönhetően, mely nem csak alacsonyabb testsúlyt, hanem mérsékelt koleszterinszintet, továbbá kisebb mértékű inzulinrezisztenciát is eredményez.

Mindennek köszönhetően tehát kiváló kiegészítője lehet a fogyókúrának is, ám ekkor érdemes cukor hozzáadása nélkül szürcsölgetnünk ezt az önmagában is kellemes ízű italt.

Hogyan fogyasszuk?

A zöld teát sohasem lobogó, hanem mindig felforralt, majd egy kicsit már hűlt vízzel öntsük le, majd hagyjuk néhány (3-5) percet állni. A legjobb cukor és citromlé hozzáadása nélkül, esetleg egy kis mézzel, vagy csak natúr fogyasztani, de természetesen rakhatunk bele bátran bármit, amivel jobban ízlik.

Érdemes még megemlíteni, hogy bár a zöld teának a fogakra és az ínybetegségek megelőzésére gyakorolt jótékony hatása is ismeretes, azért nem árt vigyázni vele, hiszen túlzott bevitel, illetőleg nem megfelelő szájápolási szokások mellett jelentős mértékben sárgíthatja a fogakat.

Mindent összevetve hazánkban különösen ajánlott a zöld tea gyakori fogyasztása, hiszen sajnos mind a rosszindulatú daganatos megbetegedések, mind pedig a szív- és érrendszeri zavarok, így például a szívroham is a leggyakoribb halálozási okok között szerepelnek.

2014. március