Müzli

A müzlit sokan, sokféleképpen képzelik, készítik a világon. Eredetileg a müzli a huszadik század fordulójáig a svájci parasztok által fogyasztott, gabonafélékből, friss, vagy aszalt gyümölcsökből, különféle magvakból és tejből bekevert étket jelentette.

Müzli

Müzli

A müzli, amellett, hogy változatos, rendkívül egészséges is, főként magas rost és vitamintartalma miatt. A rostban gazdag ételek nagyban elősegítik az emésztőrendszer megfelelő működését az által, hogy megkönnyítik az emésztést, így járulva hozzá, hogy a salak és méreganyagok ne töltsenek a kelleténél több időt a bélrendszerben. Fontos továbbá, hogy reggelinket mi állítsuk össze, így el tudjuk kerülni a nem kívánt adalékanyagokat.

Müzlinkbe tegyünk édesítőként mézet, mely az egyik legösszetettebben egészséges anyag a világon, friss gyümölcsöt, akár többfélét is, magvakat, valamint minél kevésbé kezelt tehén-, kecske-, juh-, vagy akár bivalytejet, végezetül pedig a legfontosabbat, valamilyen gabonafélét.

Elkészítettünk egy különösen egészséges, őszi, szezonális verziót ízelítőként!

Hozzávalók:

1 evőkanál méz

1 őszibarack vagy nektarin

Othello szőlő (mely különösen egészséges, ennek ellenére apróbb szemei miatt sokan tudomást sem vesznek róla)

Kukoricapehely (ízlés szerinti mennyiséget)

1-2 dl tej

Elkészítése:

A gyümölcsöket tisztítsuk meg, a barackot daraboljuk fel. A hozzávalókat tegyük egy megfelelő méretű tálkába, majd keverjük össze őket.

Tipp:

A barackot helyettesíthetjük almával, illetve az évszaknak megfelelően bármilyen idénygyümölccsel.

Tipp:

Magvakkal még finomabb és kiadósabb reggelit készíthetünk, szórjuk meg akár mandulával, dióval, vagy törökmgyoróval.

Jó étvágyat kívánunk!

2013. szeptember