Magvas borzaska, egy egészséges nassolnivaló

Mint ismeretes, az olajos magvak igen egészségesek, így fogyasztásuk rendszeresen ajánlott, különösen a bennük lévő igen kedvező élettani hatásokkal rendelkező telítetlen zsírsavak, növényi eredetű fehérjék, valamint kiemelkedő ásványi anyag tartalmuk miatt. Íme, egy recept, ami egy kiváló köretet, vagy éppen rágcsálnivalót varázsol eme tápláló apróságokból.

Magvas borzaska

Magvas borzaska

Hozzávalók:

Különféle olajos magvak (ízlés szerint)

2 bögre rizsliszt

2 marék kukoricapehely

1,5 dl tej

1,5 dl víz

1 csipet só

Olaj a sütéshez

Elkészítése:

Egy tálba keverjük össze a lisztet, a kukoricadarát, és a sütőport, majd üssünk rá egy tojást, öntsük rá a tejet, valamint sózzuk, borsozzuk és pirospaprikázzuk az egyveleget, melyet ez után elegyítsünk el alaposan. Eredetileg a virsliket egészben egy hurkapálcára kéne húzni, de mi mini változatot készítünk az egyszerűség kedvéért, ezért csak daraboljuk fel a virsliket, 3-4 részre, majd mártsuk a szószba és előmelegített, forró olajban süssük őket aranybarnára.

A hozzávalókat (az olajból csak egy-két evőkanálnyit szükséges a tésztába keverni) tegyük egy tálba és alaposan kavarjuk el őket (ez maximum 1-2 perc). Ha már jó a tészta, egy kislábasban hevítsünk olajat, majd egy evőkanál segítségével szaggassunk bele tésztadarabkákat, és süssük meg őket. Amikor már ropogósra sültek a borzaskák, helyezzük őket egy szalvétával, vagy papírtörlővel kibélelt tányérba, hogy felszívassuk a belőlük csurgó olajat, majd ezt követően, egyszerűen csak magukba tálaljuk őket.

Rendkívül finom és ráadásul nagyon egészséges ropogtatnivalók, például filmezéshez!

Jó nassolást!

2015. május