hirdetés

Hasznos tippek, hogyan is küzdhetjük le a fejfájást

hirdetés

Olykor bárkivel előfordulhat, hogy megfájdul a feje, ez pedig nem csak kellemetlen lehet, de sajnos megmutatkozhat abban is, ahogyan az ismerőseinkkel, szeretteinkkel bánunk, vagy akár a munkateljesítményünkben is. Bár a komolyabb vagy a visszatérő fejfájással mindenképpen érdemes felkeresni az orvost, néhány apró életmódbeli változással vagy egyszerű trükkel enyhíthetünk a fájdalmon.

Fejfájás

A fejfájásnak nagyon sokféle kiváltó oka lehet, de a legtöbbször van ellenszere is!

hirdetés

Ne feledkezzünk meg az étkezésekről!

Gyakran halljuk, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a rendszeres étkezés rendkívül fontos. A reggeli kihagyása, vagy akár az is fejfájáshoz vezethet, ha délután hosszú órákon át egyáltalán nem eszünk, hiszen az agyunknak nagy szüksége van az oxigén mellett a glükózra is. Érdemes 4-6 óránként fogyasztanunk valamit: optimális esetben ez a reggeli-ebéd-vacsora, a fennmaradó időben pedig néhány szem gyümölcs elfogyasztását jelenti.

A testmozgást se hanyagoljuk

A mozgáshiány akár visszatérő jelleggel is képes lehet fejfájást okozni, így aztán érdemes legalább heti néhány alkalommal sportolni, esetleg csak tenni egy sétát a környéken. Utóbbinak nagy előnye az is, hogy a friss levegőn jó esetben elegendő oxigénhez is jutunk, sőt, a hangulatunkon is javíthat, és stresszoldó hatású is lehet egy kellemes környezet, például egy park.

hirdetés

Hideg borogatás

A hideg borogatás elterjedt módszer a fejfájás enyhítésére, többen azt állítják, hogy ha nem is egészen múlik el a fájdalom, de kevésbé lesz hasogató. Mindennek az állhat a hátterében, hogy a hideg hatására a fej adott területén ideiglenesen javul a vérellátás. Ez a módszer elsősorban a homlok tájékán jelentkező fájdalom esetében lehet hasznos.

Fontos, hogy igyunk, de az is, hogy mit iszunk

Ahogyan a rendszeres étkezésre, úgy a rendszeres vízfogyasztásra is nagy szüksége van a szervezetünknek. Azáltal ugyanis, ha nem iszunk eleget, éppen az agy oxigénellátása csökken. Persze, nem mindegy az sem, hogy mit iszunk. Érdemes kerülni a cukros üdítőitalokat, de azokat a diétás italokat, amelyekben aszpartam van, még inkább – utóbbiak ugyanis már önmagukban is fejfájást okozhatnak.

Megfelelő alvás

Sajnos nem mindig van lehetőségünk igazán kialudni magunkat, ami aztán számtalan módon rányomhatja a bélyegét az egészségünkre. Ezek egyike lehet éppen a fejfájás is – ha pedig a fejfájásunknak ez az oka, akkor a rendszeres, legalább 7-9 órás alvással sokat javíthatunk a helyzetünkön.

Diós Anita

2017. december