Ha többet sportolok többet is ehetek?

Gyakran a fogyni vágyók hatalmas léptékeket tesznek meg a konditeremben, s akár órákig is képesek taposni, tekerni, súlyzózni, csak hogy az edzőgép számlálója minél több leadott kalóriát mutasson. Aztán hazamennek és már út közben egy finom falat láttán megállapítják, hogy milyen sok kalóriától szabadultak meg, úgyhogy ez a kis falánkság teljesen belefér. De vajon tényleg jól van ez így?

Ha többet sportolok többet is ehetek

Természetesen a dolog nem áll meg itt, hiszen másnap a sok mozgástól már sajog mindenünk és az utolsó porcikánk sem kívánja, hogy újra megtornáztassuk égő izmainkat, inkább meggyőzzük magunkat, hogy olyan sok leadott kalóriába ez a kihagyás is belefér, majd elkezdünk számolgatni, hogy ha minden másnap elmegyünk és meghajtjuk magunkat az első naphoz hasonlatosan, akkor az milyen jó lesz. Majd eljön a harmadik nap. Vár a házimunka, nincs mit tenni, meg kell csinálni és természetesen egész napra elhúzódik, így ma sem mentünk el edzeni. De mint tudjuk a takarítás fogyaszt, így egy újabb kifogással bővült a listánk. Ismerős a szituáció? S mire oda jutnánk, hogy újra menjünk, ráállunk a mérlegre és megdöbbenve vesszük észre, hogy nem fogytunk egy dekát sem, akkor aztán végleg elmegy a kedvünk az egész felhajtástól.

Hol is követtük el a hibát? A válasz egyszerű. Az első olyan lépésnél, ahol nem tartottuk magunkat az előre részletesen kidolgozott tervünkhöz. Soha nem engedhetünk a kísértésnek, de nem azért, mert az kísért, hanem mert tudjuk, hogy az nem jó a testünknek. Nem azért nem ehetünk, mert enni nem jó, hanem mert azelőtt túl sokat és rossz minőségűt ettünk, no és persze pont ezen akarunk változtatni.

A fogyókúra egy életmódváltás és nem fér bele egyetlen kilengés sem. Az olyan lenne, mintha egy vegetáriánus néha megenne egy szelet marhát. A tudatosság az első lépés a siker felé. Egyáltalán nem menő, ha a diéta közepén posztolunk a Facebook-on egy fotót magunkról, amin épp pizzával tömjük magunkat, vagy épp belefulladunk a fagylaltba.

A sporttal összekötött fogyókúra nagyon hasznos, mert rugalmasabbá teszi az ízületeket, gyorsítja az anyagcserét, segít megőrizni bőrünk feszességét, és gyorsabban olvad le rólunk a zsír, mintha csak étrendünkön változtattunk volna. De ez nem jelenti azt, hogy emiatt többet kellene ennünk, inkább azt, hogy meggondoltabban. Mindenképp reggelizzünk gazdagon, ez egész napra megadja a kellő energiát. Vacsorát együnk legkevesebbet, hogy szervezetünket kevésbé terheljük. Az edzés, amit végzünk, mindenképp legyen fokozatos, inkább legyen az első alkalom túl könnyű, így nem megy el tőle rögtön a kedvünk. Fokozatosan és személyre szabottan emeljük a tempót, ne másokhoz hasonlítsuk magunkat, hiszen mindannyian máshogy működünk. Együnk, ha éhesek vagyunk, de csak annyit, amennyi éppen elég és nem túl sok. Mindenképp igyunk az étkezések előtt, közben és után is. Ne nézegessük a mérleget naponta, elég hetente, de azt is csak akkor, ha tényleg végigcsináltuk a kitűzött tervet és nem csaltunk.

Ilyen kis trükköket alkalmazva bírni fogjuk a sport általi plussz terheket és jobban fog menni a fogyás is.

2014. március