Ez a fogás (is) bizonyítja, hogy a kelbimbó korántsem ellenség!

Még ha hazánkban nem is szokás a gyerekeket a kelbimbóval "ijesztgetni", ez az egészséges és nagyszerű zöldség nem igazán szerepel a többség kedvencei között. Utóbbi már csak azért is nagy kár, mert zöldség létére a kelbimbó viszonylag gazdag fehérjeforrás, nem is beszélve arról, hogy sok C-vitamint és K-vitamint tartalmaz!

Kelbimbók egy tálban

A kelbimbót angol nyelvterületen nem véletlenül nevezik "brüsszeli bimbónak", hiszen ezt a különleges zöldséget a belga fővárosban nemesítették a 19. században. Az egykor élt brüsszeli kertészeknek pedig mi is igazán hálásak lehetünk a kelbimbóért, amely amellett, hogy már közel 45-50 grammja fedezheti napi K-vitamin-szükségletünket, sok C-vitamint is tartalmaz. Ha pedig mindez nem volna elég, napi A- és B6- vitamin szükségletünk több mint 10 százalékát fedezhetjük 100 gramm kelbimbóval.

Mindezek tetejébe a kelbimbó alkalmas lehet arra is, hogy a napi zöldségadagunkat növeljük vele – a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogasztás pedig korábbi kutatások szerint nemcsak a szívelégtelenség, de a demencia kockázatát is csökkentheti, nem is beszélve arról, hogy napi tíz adag zöldség és gyümölcs 7,8 millió idő előtti halálozást előzhetne meg. Sőt, adott esetben azokon is "segíthetnek" a zöldségek és gyümölcsök, akik túl sok stresszt élnek meg.

Ha pedig kedvet kaptunk a kelbimbóhoz, az alábbi recept kipróbálásával egy egészen különleges fogást is varázsolhatunk belőle.

Sült kelbimbó dióval, vörösáfonyával

Sült kelbimbó dióval, vörösáfonáyval

Hozzávalók (kb. négy adaghoz):

500 gramm kelbimbó, megtisztítva és hosszában kettévágva

Fél evőkanál tengeri só

Negyed evőkanál tört feketebors

Negyed evőkanál fokhagymapor

2 evőkanál olívaolaj

Fél csésze (60 gramm) szárított vörösáfonya

Negyed csésze (35 gramm) dió vagy fenyőmag vagy pekándió

Elkészítés:

1. Melegítsük elő a sütőt 200 Celsius-fokra, közben egy tepsit béleljünk sütőpapírral.

2. Egy nagy tálban keverjük össze a kelbimbókat a sóval, borssal, fokhagymaporral és olajjal.

3. Helyezzük a tál tartalmát egyenletesen a tepsire, majd néhányszor megforgatva a kelbimbót süssük aranybarnára. Ha már jó a kelbimbó, azt úgy ismerhetjük fel, hogy kívül ropogós, belül pedig kellemesen puha lesz. Mindez várhatóan kb. 30-35 percet vesz majd igénybe.

4. A sütés utolsó 7-10 percében keverjük hozzá a kelbimbóhoz a fenyőmagot/diófélét, valamint a vörösáfonyát.

5. Ha kész, tálaljuk azonnal!

Diós Anita

2017. november