Érdekességek a Hungaroringről és a Magyar Nagydíjról

A Hunagroringet, azaz Magyarország legnagyobb autóversenypályáját, 1986. március 24-én, a Drapál János-emlékverseny megrendezésével nyitották meg, Forma-1-es versenyeket is, azóta kerülnek megrendezésre hazánkban. Az első Magyar Nagydíjat a brazil származású Nelson Piquet nyerte, de nem egyszer szerzett első helyet nálunk Ayrton Senna (3x), Michael Schumacher (4x), vagy éppen Lewis Hamilton (4x).

Érdekességek a Hungaroringről és a Magyar Nagydíjról

- A Hungroringet 1985. október 1-jén kezdték el építeni és 8 hónap múltán már át is adták, ezzel rekordidő alatt készült el.

- 1986-tól, 2013-ig a legtöbbször Michael Schumacher és Lewis Hamilton nyertek Magyar Nagydíjat (mindketten 4-szer), míg a csapatokat tekintve az abszolút győztes a McLaren, összesen 11 győzelemmel.

Érdekességek a Hungaroringről és a Magyar Nagydíjról

A pálya a magasból

- A versenypálya hossza 86-tól többször módosult, a legrövidebb 89-től 97-ig, 3968 m-rel volt, a leghosszabb pedig 2003-óta, a jelenlegi 4381 méter, ami azt jelenti, hogy a verseny alatt megtett 70 kör 306, 67 kilométernek felel meg.

- A 2003-as Magyar Nagydíjon szerepelt először a világverseny történetében magyar pilóta, Baumgartner Zsolt, a Jordan csapatával, ám műszaki hiba miatt végül nem ért célba ezen a futamon.

- Schumi több szempontból is meghódította a mogyoródi pályát, 2004-ben nem csak megszerezte utolsó magyarországi győzelmét, de a Forma-1 történetében utoljára ő tudta megtartani a pole-ból rajtolva első helyét az összes körön keresztül, egészen a leintésig, és a leggyorsabb kör is az övé volt.

Érdekességek a Hungaroringről és a Magyar Nagydíjról

Michael Schumacher

- A körrekordot Michael Schumacher tartja, aki 2004-ben 1:19.071-et futott Ferrariával.

- A Hungaroringen szerezte mindmáig első és eddig egyetlen futamgyőzelmét 2008-ban a finn Heikki Kovalainen a McLaren-Mercedes pilótájaként, kinek győzelmét nagyban elősegítette, hogy a mindvégig vezető Felipe Massa három körrel a vége előtt motorhiba miatt a versenyből kiszállni kényszerült, míg a nagy esélyes Lewis Hamilton defekt miatt csak az ötödik helyen tudott befutni.

- Halálos baleset a Formula-1 keretein belül a Hungaroringen soha nem történt. Az egyetlen, aki halálát lelte a pályán egy motoros volt, aki egy gyorsulási versenyen egykerekezni próbált a szervizúton, s eközben a bírói emelvénybe szaladt.

- A Hungaroringen olyan nagy nevek ünnepelhették első győzelmüket, mint Damon Hill (1993), Fernando Alonso (2003-ban, amivel egészen 2008-ig egyben a világ legfiatalabb Forma-1 győztese is lett), vagy éppen Jenson Button (2006).

Érdekességek a Hungaroringről és a Magyar Nagydíjról

- A 2009-es Magyar Nagydíjon debütált a Formula-1 eddigi történetének legfiatalabb pilótája, a spanyol Jaime Alguersuari (19 év és 125 naposan), aki a Toro Rosso autójában ülhetett.

- A Hungaroring Forma-1-es versenyén (2014) a legdrágább jegy 498 Euró, ami közel 152 ezer Forintnak fele meg, míg a legolcsóbb 34 Euró, vagyis körül-belül 10 000 Forint.

- 2004-ig augusztusi eseménynek számított a magyar köztudatban a Forma-1, 2005-től azonban a verseny kezdett fokozatosan átcsúszni júliusi időpontokra (az utóbbi 3 évben már júliusban voltak a futamok), mely tendencia, ha tovább folytatódik, a 2029-es Magyar Nagydíj már júniusi időpontra fog átcsúszni.

- A Magyar Nagydíjon a legkisebb átlagsebesség az 1986-os futamon volt, 151,804 km/óra, a legnagyobb pedig 2004-ben, 192,802 km/óra.

- A 80-as, 90-es években a Hollóházi Porcelángyár, míg 2006-tól 2009-ig, illetőleg 2013-ban is a Herendi Porcelán gyártotta a magyar kupát, melyre ez idő tájt a Budavári palota, a Parlament, a Széchenyi Lánchíd, valamint (kétszer is) a Halászbástya került fel.

Érdekességek a Hungaroringről és a Magyar Nagydíjról

- A 2013-as kiosztott Herendi Porcelán trófeák összértéke elérte a 10 millió Forintot, ez az első három helyezettnek járó serlegeket, valamint egy, a legeredményesebb csapatnak járó, 52 cm átmérőjű dísztálat tartalmazott.

2014. július