D-vitamin télen is

A D-vitamin fontos szervezetünk számára. Segíti a kalcium és foszfor felszívódását, a csontképződést, csontok gyógyulását. Hiánya csontjaink könnyebb töréséhez és nehezebb gyógyulásához vezethet, s nem mellesleg csökkenti a téli időszakban a meghűléses betegségek kialakulásának kockázatát is.

D-vitamin télen is

A legtöbb D-vitamin a tengeri és édesvízi halakban, halmájolajban, tejtermékekben, belsőségekben, mint a máj, zúza, szív, a gombában és a tojássárgájában van. Ezért próbáljuk étrendünkbe, lehetőség szerint naponta egyszer, becsempészni ezen ételek közül egyet-egyet. Fogyasszunk halat párolva, sütve, vagy akár halászlé formájában, a belsőségekből készítsünk ízletes levest, vagy pörköltet. Készítsünk tojássalátát, tejbegrízt, vagy gombapaprikást.

Sajnos a szennyezettebb városokban, vagy szmogriadó esetén, nyáron, a napfény sem tud elegendő D-vitamint szolgáltatni a szervezet számára, így ezek az élelmiszerek akkor is segítenek áthidalni a szürkébb időszakokat.

Természetesen a vitaminpótlás is csak mérsékelt mennyiségben ajánlott, hiszen a vitamintúladagolás mérgezésnek minősül és akár a vesék is károsodhatnak túlfogyasztás esetén.

2014. január