5 szépítő tipp, melyekre nem is gondolnánk

A szépségmegőrzés alapvető elemei a jól ápolt külső, a rendszeres mozgás, valamint a különféle kozmetikumok, ápolók használata, melyek segítségével igyekszünk minél inkább kiküszöbölni a környezet, főként bőrünkre gyakorolt, károsító hatásait, azonban a sor nem ér itt véget!

Szépítő tippek

Az egyik legfontosabb, amiről hajlamosak vagyunk megfeledkezni, hogy a szépséghez, mint fogalomhoz, talán a leginkább közel álló alternatíva a természetesség, melyet lépten-nyomon igyekszünk kiemelni, gondoljunk csak a természetes arcpírt imitáló pirosítóra, vagy akár a dús ajkak, nőiességgel összefüggő mivoltára. Íme, néhány fontos tényező, amelyekre odafigyelve, éppen, eme természetes szépségünk kifejeződését segíthetjük elő!

1. Táplálkozás, kontra szépség

Sokáig nem kaptak hangsúlyt a helyes táplálkozás egészségmegőrző hatásai, pedig nagy eredményeket érhetünk el akár már csak egy kis életmód-változtatással is! Természetesen itt elsősorban az elegendő mennyiségű vitamin és ásványi anyag rendszeres, zöldségek és gyümölcsök általi bevitelére gondolunk, melyek nemcsak az ideális alak elérésében és megőrzésében játszanak fontos szerepet, hanem bőrünk, hajunk és természetesen egész szervezetünk vitalitásának, s így vonzó mivoltának megtartásában is. A szépség belülről fakad, ahogy mondják, s ez a bölcsesség szó szerint értelmezve is nagy igazságot hordoz! Hiszen az ember valóban az, amit megeszik.

2. Hidratálás

Dunát lehetne rekeszteni már azon kijelentésekkel, melyek a rendszeres, napi, kellő mennyiségű folyadékbevitel fontosságát hangsúlyozzák, ám tény, hogy sajnos, ennek ellenére sem iszunk gyakran eleget, ami bizony hosszútávon is nyomot hagy külső megjelenésünkön, méghozzá oly mértékben, hogy azt nem is gondolnánk! A tartós, belső dehidratáltságnak leginkább bőrünk látja kárát, ugyanis naponta, közel fél liter vizet veszít el.

A legintenzívebben ráadásul az arcbőr párologtat, így, megfelelő folyadékpótlás híján, arcunk ráncosodik elsőként. No és persze említeni sem kell, hogy az arcunkon lévő bőrfelületet éri a legtöbb behatás; napsütés, szél, hideg, smink. A rendszeres hidratáltság fenntartásához azonban fontos az is, mivel pótoljuk az elvesztett folyadékot, ami szintén nem mindegy, ugyanis arra, csakis a víz a legalkalmasabb! Természetesen, ettől még érdemes időnként mást, például gyümölcsleveket, vagy tejet fogyasztani, de ezek nem éppen a legalkalmasabb italok az elvesztett folyadékmennyiség pótlására. Ráadásul ezeknek az italoknak számos más ártó hatása is lehet, például a 100%-os gyümölcslé bár egészséges, de rendkívül savas, így nagy mértékben roncsolja a fogzománcot.

3. Kellő mennyiségű és minőségű alvás

Köztudott, hogy egy felnőtt szervezetnek napi nyolc óra, nyugodt alvás van szüksége ahhoz, hogy egészséges maradjon, azt azonban már kevésbé szokták kiemelni, hogy nem csak az fontos, mennyit, hanem annak is kulcsszerepe van (szépségünk megőrzésében is), hogy mikor alszunk, ugyanis a szervezetben zajló folyamatok határozzák meg az alvás minőségét, melyek viszont, mondhatni óramű pontossággal működnek.

A legoptimálisabb időszak az alvásra az este 9 órától, reggel 5, 6 óráig terjedő időszak, persze, lustálkodhatunk még egy kicsit fél 7, 7-ig, vagy akár tovább is, ha szeretnénk. Mindez azért fontos a szépségünk szempontjából, mert az este 9 órától, nagyjából éjfélig, egyig tartó időszakban, különféle hormonális folyamatok hatására, a legintenzívebb a sejtek, szövetek, s így a bőr regenerációja, megújulása is, tehát, ha ekkor nem pihenünk éppen, ezeket a mechanizmusokat gátoljuk valamelyest, aminek világosak a hosszútávú következményei.

Szépítő tippek

A hajnali órákban, azaz az alvás második szakaszában a test felszíni hőmérséklete egy picit lecsökken, ami pedig a bőr hidratáltabb állapotba kerülését segíti elő, valamint feszességének megtartását, tehát ez a fázis is nagyon fontos része a bőr szépségének és selymes tapintásának megőrzésében. Persze, mondhatjuk, hogy könnyű ezt mondani, hiszen sokan nem tudunk rendre, időben ágyba kerülni, azonban már akkor is sokat tehetünk a helyzet javítása érdekében, ha legalább hetente néhány alkalommal megpróbáljuk. Legyünk kitartóak, ugyanis idővel rá fog állni szervezetünk az új rendszerre, s egyre inkább elmaradnak majd rossz alvási szokásaink. Még egy újkori bölcsesség a nyugodt alváshoz: TV, telefon kikapcs!

Elalvást segítő tippek itt: Hogyan aludjunk jól?

4. A kevesebb, több

Még itt egy picit, még ott egy picit... S máris sikerült hajunk, bőrünk ápolását, vagy éppen sminkünket túlzásba vinni! A kozmetikumok használatának és az arcfestésnek is meg vannak a határai.

Törekedjünk minden téren inkább a természetes hatás elérésére, ugyanis, a túlzott alkalmazás, vagy festés által éppen az ellenkezőjét érhetjük el annak, amit szeretnénk, arról nem is szólva, hogy inkább kiemeljük, mint elfedjük azt, amit nem akarunk látatni. Ennek megfelelően tehát, a saját, természetes szépségünk kidomborítása, mintsem egy új külső létrehozása legyen a cél, amikor szépítkezünk.

Hasznos sminkelési tippek, tanácsok: A jó smink titka

5. A szerelem és a szex megszépít!

S ebben az a legszebb, hogy szó szerint igaz! Nem csak azért, mert, ha szerelmesek vagyunk, valósággal sugárzunk, kivirágzunk a boldogságtól, hanem azért is, mert a szerelem, illetőleg a rendszeres szexuális élet és kielégültség, olyan kedvező hormonális és más fiziológiai hatásokat indít meg a szervezetben, melyek nagyban befolyásolják a sejtjeink regenerációját, formában tartják immunrendszerünket, s keringésünkre (ez által bőrünk vérellátottságának javítására) is jó hatással vannak.

Éljünk egészségesebben és szeressünk, hogy szebbek lehessünk!

2016. február